Piata media locala si-a temperat scaderea in 2011, inregistrand o reducere a valorii totale nete cu 2% fata de anul anterior, pana la 309 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, realizat de Initiative.
De asemenea, pentru 2012 realizatorii studiului previzioneaza o scadere de alte 2 procente.
Alexandra Olteanu, managing director Initiative, a declarat ca declinul pietei a incetinit, existand o estimare optimista de stabilizare pentru 2013.
Valoarea investitiilor in publicitatea online a crescut cu 30% in 2011 fata de anul anterior, urcand pana la 34 milioane de euro.
"Nu mai gandim niciun brand in acest moment care sa nu aiba o strategie atat in zona de online, cat si de offline", a adaugat Alexandra Olteanu.
Pe de alta parte, display advertisingul a scazut ca pondere in totalul investitiilor media online, de la 62% in 2011, pana la 55% in acest an, in timp ce performance media, respectiv Google, Facebook si Yahoo va urca in 2012 de la 38% la 45%.
Alexandra Olteanu, managing director al Initiative, estimeaza ca online-ul este singurul mediu care va inregistra crestere si in 2012, de aproximativ 20%.
Printul si-a continuat trendul descendent, cu o reducere cu 8% comparativ cu 2010, urmat de outdoor, cu o scadere de 7%. Potrivit reprezentantilor Initiative, scaderea in outdoor este cauzata si in acest an de lipsa unor reglementari clare ale pietei.
Studiul mai arata ca valoarea invetitiilor in TV a fost anul trecut in jur de 200 de milioane de euro, cifra reprezentand o diminuare cu 4% fata de 2010.
Tot in 2011, radioul a inregistrat o scadere a investiilor cu 5%, de la 21 de milioane, la 20 de milioane.
Cei mai mari investitori in publicitate au fost anul trecut companiile de servicii de telecomunicatii, cu o cifra estimata de 42 de milioan