Calea Dorobantilor din Bucuresti ar putea deveni zona preferata pentru brandurile de lux aflate in proces de expansiune, depasind Calea Victoriei, unde chiriile sunt cu pana la 30% mai mari, sustin consultantii imobiliari de la Capital Property Advisors.
In ciuda contextului economic dificil prin care trece si Romania, brandurile de lux includ in continuare Bucurestiul pe harta lor de expansiune, arata o analiza a companiei Capital Property Advisors. Insa daca despre Calea Victoriei se spunea in trecut ca detine suprematia in ceea ce priveste gazduirea retailerilor de lux, in prezent, deciziile comerciantilor de a deschide noi locatii sunt extrem de diferite.
"Cunoscuta in trecut ca si gazda luxului in Romania, Calea Victoriei a devenit o artera comerciala a extremelor. Regasim o zona de maxim interes pentru brand-rile de lux, cuprinsa intre Strada Piata Amzei si Str. Episcopiei, insa cu foarte putine optiuni reale de inchiriere, si alte doua zone cuprinse intre Piata Victoriei-Teatrul Act si Athenee Palace Hilton- Splaiul Independentei, unde oferta spatiilor comerciale vacante este foarte generoasa, insa insuficient de atractiva", afirma Mihaela Petruescu, coordonatoarea departamentului de retail al Capital Property Advisors.
In prezent, desi Calea Victoriei se confrunta cu o rata de neocupare a spatiilor comerciale de peste 25%, chiriile medii se mentin la valori cuprinse intre 50-60 euro/mp. In ultimii doi ani, in aceasta zona au deschis magazine retaileri precum Helvetansa, Emporio Armani, Gucci, Diamond Boutique sau Hugo Boss, insa se contureaza tot mai evident tendinte de orientare a brandurilor de lux si catre alte zone.
Calea Dorobantilor, mai ieftina cu 30% fata de Calea Victoriei "O decizie aparent surprinzatoare este aceea de relocare a magazinului Victoria 46 de pe Calea Victoriei pe Calea Dorobantilor, intr-un spatiu cu o suprafata