Ford a lansat noua generatie a vehiculului de teren Ranger, mai mare, mai sigur si mai puternic decat a fost vreodata.
Cu o garda la sol de 23 cm, noul Ranger poate trece prin ape cu o adancime de 80 cm si intra pe drumuri forestiere unde nu ti-ai imagina ca ar fi posibil sa ajungi cu o masina.
Noul Ford Ranger a devenit la fel de util ca un camion, putand tracta 3.350 kg sau transporta o sarcina utila de pana la 1.336 kg. Este cel mai practic pick-up de pe piata, avand 5,36 metri lungime, aproape 2 metri latime, 1,8 metri inaltime si o greutate de doua tone. Volumul de incarcare este de 1,21 metri cubi.
Pentru a afla performantele noului Ranger, Ford a organizat un drive test pe traseul off-road Barajul Vidraru - Cabana Cumpana - Cabana Valea cu Pesti - Poienile Vislanului.
Modelul condus in off-road si pe sosea spre Curtea de Arges - Bucuresti a fost un Ranger de 2,2 litri diesel 150 CP, tractiune integrala, transmisie manuala cu 6 trepte, cabina dubla, in echiparea Limited, al carui pret ajunge la aproape 39.000 euro cu TVA. Propulsorul diesel de 150 CP este cel de pe vehiculul comercial Ford Transit.
Tractiunea integrala nu este permanenta, pick-up-ul are un buton prin care putem selecta in mers tractiunea spate sau integrala, pana la o viteza de 120 km/h. Pentru 4L, cuplarea reductorului, este necesar sa oprim masina si sa apasam ambreiajul.
Au trecut doi ani de cand am condus un Ford Ranger pe drumul forestier spre Padina, pick-up-ul mi-a placut si atunci cum se conducea, desi era cam zgomotos si te cam zdruncina. In vechea generatie erai la volanul unei masini simple gandita mai mult pentru utilitate, nu pentru confort. Toate aceste inconveniente dispar la noua generatie, care are interiorul bine izolat fonic, cutia de viteze precisa si o suspensie demna de un SUV premium, la care adaugam designul american robust. @N_P