Primul compact Audi n-a avut concurent. A treia generaţie A3 dă piept cu Mercedes-Benz Clasa A şi Volvo V40. Chiar dacă arată ca întotdeauna, noul model a învăţat trucuri noi. AUDI A3
Când Audi lansa compactul premium A3 – se întâmpla în 1996 – nici BMW, nici Mercedes- Benz, nici Volvo nu ofereau un model similar. BMW a răspuns cu Seria 1 abia în 2004, iar Mercedes-Benz şi Volvo şi-au prezentat alternativele abia în acest an. Odată cu apariţia celei de a treia generaţii A3, situaţia s-a schimbat dramatic. Cu noile şi arătoasele Clasa A şi V40 gata de lansare, vremurile liniştite au apus definitiv.
Vă vine sau nu să credeţi, vechiul Audi A3 a fost scos pe piaţă în 2003. Totuşi, chiar şi în 2011, a fost responsabil de 20% din totalul vânzărilor Audi.
Deşi aduce periculos de mult cu un simplu facelift al precedentului model, noul A3 este o noutate absolută. Nu doar întâiul model al grupului VW realizat pe platforma care va sta la baza celor mai multe autoturisme produse de gigantul german (inclusiv noul Golf), ci şi primul model compact la construcţia căruia aluminiul a fost folosit intensiv (aripile şi capota au fost modelate din acest material).
În contrapartidă la lookul clasic, A3 vine cu un pachet tehnologic modern. Merită o menţiune: sistemul de afişaj 3D, monitorul retractabil ultrasubţire, sistemul de comandă MMI cu touch în partea superioară a butonului principal, frâna de parcare electromecanică şi posibilitatea creării propriului hotspot WiFi (în funcţie de nivelul de dotare).
În momentul lansării în România – noul A3 va oferi o gamă de motorizări alcătuită din două unităţi alimentate cu benzină şi una pe motorină. Alături de versiunea în trei uşi, testată, în avanpremieră, de EVZ, vor mai exista extensiile deja cunoscute – Sportback (cinci uşi), Cabrio – dar şi un sedan - alternati