Canalele digitale vor deveni principala modalitate prin care clientii interactioneaza cu bancile la orizontul anului 2015, detronand astfel retelele traditionale de sucursale.
Potrivit raportului PwC "The new digital tipping point", bancile au omis pana acum o sursa vitala de crestere a veniturilor pentru ca au fost prea lente in adoptarea inovatiilor digitale care au schimbat in mod radical modelele de afaceri si au redefinit interactiunea cu clientii. Aceasta, in ciuda cererii puternice pentru produse bancare digitale din partea clientilor care sunt dispusi sa plateasca pentru ele.
PwC a derulat un studiu pe un esantion de 3.000 de clienti bancari din 9 piete dezvoltate si emergente care arata ca cei mai multi consumatori sunt dispusi sa plateasca pana la 10 lire sterline pe luna pentru serviciile bancare digitale daca acestea ofera confort si valoare adaugata.
Cercetarea releva faptul ca exista cerere pentru ofertele digitale inovative cum ar fi notificarile pe platformele de social media, un portofel electronic (e-wallet) pentru cardurile de loialitate si instrumente de analiza financiara si ca acestea sunt produsele pentru care consumatorii sunt cel mai mult dispusi sa plateasca.
In Marea Britanie, aproximativ doua treimi (65%) dintre respondenti au spus ca sunt dispusi sa plateasca aproximativ 4 lire sterline pe luna pentru ca banca lor sa pastreze informatii referitoare la cardurile de loialitate si ulterior sa converteasca punctele acumulate in bani. Aceste servicii ar putea genera un venit anual pentru banci de aproximativ 50 de lire sterline de persoana.
Produsele digitale, o oportunitate pentru banci de a-si creste veniturile
"In general, bancile au adoptat cu intarziere inovatiile digitale cu care consumatorii au fost obisnuiti de catre alte industrii precum retailul sau transporturile