Canalele digitale vor fi principala modalitate de interacţiune a clienţilor cu băncile la orizontul anului 2015, în locul reţelelor tradiţionale de sucursale, conform unui raport PwC, care arată că instituţiile de credit au fost prea lente în adoptarea inovaţiilor digitale,în ciuda cererii ridicate, informează Mediafax.
Potrivit raportului "The new digital tipping point", băncile au omis până acum o sursă vitală de creştere a veniturilor pentru că au fost prea lente în adoptarea inovaţiilor digitale care au schimbat in mod radical modelele de afaceri si au redefinit interacţiunea cu clienţii, în ciuda cererii puternice pentru produse bancare digitale din partea clienţilor care sunt dispuşi să plătească pentru ele.
PwC a derulat studiul pe un eşantion de 3.000 de clienţi bancari din nouă pieţe dezvoltate şi emergente care arată că cei mai mulţi consumatori sunt dispuşi să plătească până la 10 lire sterline pe lună pentru serviciile bancare digitale dacă acestea oferă confort şi valoare adăugată.
Cercetarea relevă că există cerere pentru ofertele digitale inovative cum ar fi notificările pe platformele de social media, un portofel electronic (e-wallet) pentru cardurile de loialitate şi instrumente de analiză financiară şi că acestea sunt produsele pentru care consumatorii sunt cel mai mult dispuşi să plătească.
În Marea Britanie, aproximativ două treimi (65%) dintre respondenţi au spus ca sunt dispuşi să plătească aproximativ 4 lire sterline pe lună pentru ca banca lor sa păstreze informaţii referitoare la cardurile de loialitate şi ulterior să convertească punctele acumulate în bani. Aceste servicii ar putea genera un venit anual pentru bănci de aproximativ 50 de lire sterline de persoană.
"În general, băncile au adoptat cu întârziere inovaţiile digitale cu care consumatorii au fost obişnuiţi de către alte industrii precum retailul