La 36 de ani, Octavian Badescu are peste 10 ani de experienta manageriala si propriul business in domeniul curieratului. S-a lansat in antreprenoriat in 2007, iar astazi tinteste afaceri de 1,5 milioane de euro cu Sameday Courier. Antreprenorul a povestit in emisiunea Start-Up Wall-Street ce pasi a urmat in constructia unui business pe care vrea sa il extinda pe plan international.
„Am pornit in curierat in 2000-2001, ca agent de vanzari, la Romexpress Curier. Apoi, am fost director de vanzari la Alo Curier, companie pe care am ajuns sa o conduc pana in 2006”, si-a amintit Octavian Badescu.
„Intre Alo si Sameday am fost si consultant pentru DPD. Era momentul in care DPD se pregatea sa intre in Romania si Bulgaria. Daca DPD ar fi intrat greenfield (printr-o investitie de la zero - n.r.), probabil am fi facut ceva impreuna. A ales sa achizitioneze, a cumparat Pegasus. Insa, in perioada aceasta de consultanta, am avut ocazia sa vad cum lucreaza DPD in alte tari. Si erau cifre de afaceri de zeci de miliarde de euro, cu 40 de oameni intr-un sediu din Germania”, a subliniat Badescu.
In ianuarie 2007, cu banii obtinuti din vanzarea a doua garsoniere, Badescu si-a deschis propriul business in domeniul serviciilor de curierat – Sameday Courier, axat pe livrari facute in aceeasi zi, pentru ca pe piata „nu mai era loc de un proiect generalist”.
Badescu spune ca nu a apelat la credite si ii sfatuieste pe cei care vor sa se lanseze in afaceri pe cont propriu sa se intinda pe masura „plapumii” lor. O alternativa ar fi gasirea unui partener.
„Afacerile nu trebuie facute neaparat singur. Sunt fan al parteneriatelor in general. Mai mult realizezi impreuna decat separat”, a remarcat Octavian Badescu.
El a estimat ca peste 80% dintre afaceri dau faliment din cauza cash-flow-ului. „Nu profitul este partea esentiala, trebuie sa existe o planificar