Din cele aproximativ 100 de posturi necesare pentru a fi deblocate la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş, până acum nu s-a deblocat nici un post.
În data de 23 mai Guvernul a aprobat Hotărârea de Guvern privind ocuparea unui număr de 500 de posturi vacante din sistemul sanitar. Actul normativ prevede o deblocare a unui număr de 500 posturi vacante atât pentru unităţile sanitare din reţeaua Ministerului Sănătăţii, cât şi pentru cele al căror management a fost transferat la autorităţile administraţiei publice locale.
Spitalul de Urgenţă din Târgu-Mureş are în jur de 500 de posturi vacante, însă a transmis Ministerului Sănătăţii, în urmă cu câteva luni, o listă cu primele o sută cele mai urgente posturi care ar trebui ocupate în perioada următoare. „Suntem în aceeaşi fază, de acceptare. La nivelul spitalului avem peste 500 de posturi vacante, dar lista a fost cu aproximativ o sută de posturi propuse pentru deblocare, cele mai urgente”, a declarat Lavinia Cosma, purtătorul de cuvânt a instituţiei medicale.
Potrivit Ministerului Sănătăţii, deblocarea posturilor se va face cu încadrarea unităţilor sanitare în limita de 70% cheltuieli de personal, lucru care va îngreuna procesul de completare a joburilor vacante la SCJU Târgu-Mureş. Unitatea medicală are un număr de circa 3700 de angajaţi, dintre care 800 sunt medici rezidenţi, pentru care finanţarea se face prin transferuri de la Ministerul Sănătăţii, iar cheltuiala cu salariile lor nu ar trebui să fie inclusă în procentajul de 70% din bugetul spitalului, privind cheltuiala cu personalul. „Solicităm ca în acel procent de calcul de 70% să nu se aibă în vedere şi medicii rezidenţi, deoarece nu este corect să compari un spital de urgenţă din Târgu-Mureş, dintr-un centru universitar, care are peste 800 de rezidenţi, cu un alt spital de urgenţă dintr-un alt oraş, care nu este centru universitar.