Noul SUV crossover Mazda CX-5 este primul model al marcii japoneze care foloseste noul limbaj de design Mazda, Kodo – sufletul miscarii si tehnologia Skyactiv, primul sistem de frane regenerative Mazda.
Mazda CX-5 vine pe o platforma usoara si rigida, combinata cu o noua serie de motoare economice. In oras suspensia Mazda CX-5 se simte rigida si te face sa eviti fiecare denivelare, insa lucrurile se schimba pe un teren cu pietris unde SUV-ul se transforma intr-o masina foarte confortabila.
Greutatea redusa a SUV-ului, circa 1.500 kg, se simte in consumul de carburant, modelul de test cu propulsorul pe benzina de 2 litri 160 CP a inregistrat un consum de 9,2 litri/100 km in oras fara aer conditionat si 10,3 litri/100 km urban cu aerul conditionat pornit. In afara orasului cu patru persoane consumul a fost de 6,5 litri/100 km. Pentru un SUV pe benzina cu tractiune integrala permanenta si cutie automata consumul este foarte bun.
Cel mai bun sistem start-stop consider ca este cel al Mazda, i-stop, masina a reusit la fiecare semafor sa stea cu motorul oprit, desi avea multi consumatori, farurile bi-xenon, radioul si aerul conditionat pornite.
La energia necesara pentru a stationa in aglomeratii urbane cu motorul oprit contribuie Skyactiv. Acesta este primul sistem de frane regenerative Mazda care transforma energia cinetica in electricitate in timpul franarii si o stocheaza, folosind-o ulterior pentru a alimenta sistemul electric al automobilului, astfel se reduce incarcarea motorului si se economiseste combustibil.
Modelul de drive test a avut propulsorul de 2 litri benzina 160 CP, tractiune integrala si cutia automata cu 6 trepte, care in echiparea Revolution are un pret de 32.000 de euro cu TVA.
SUV-ul CX-5 pe benzina cu transmisie automata nu este sportiv, insa este economic, o masina pentru persoane calme care vor sa conduca