Jean Marie Boursicot, care a creat in urma cu 3 decenii, in Franta, conceptul evenimentului "Noaptea Devoratorilor de Publicitate", a declarat ca principalul avantaj al noilor tehnologii, respectiv Internetul de mare viteza si tehnologia 4G, este faptul ca acestea le permit oamenilor sa fie mult mai creativi, se se exprime liber, cu resurse de calitate.
Pe de alta parte, odata cu dezvoltarea bugetelor alocate dezvoltarii mediului online, acesta tinde sa devina tot mai intruziv.
"Trecerea de la publicitatea TV la cea pe Internet este progresiva si ofera oportunitati imense, se pot crea reclame cu mai multa libertate de exprimare, uneori adevarate scurt metraje, lucru care nu poate decat sa duca la cresterea creativitatii", a declarat Jean Marie Boursicot, aflat la Bucuresti.
Creativitatea, stimulata de criza economica
In ceea ce priveste contextul economic, Boursicot a declarat ca acesta nu a avut un impact negativ asupra creativitatii, ci dimpotriva, momentele dificile sunt cele care ii stimuleze pe creativi.
Cresterea vizibilitatii industriei romanesti de advertising este subliniata de numarul record de reclame selectate de Boursicot pentru editia din 2012.
Intrebat care sunt spoturile sale favorite, Boursicot a afirmat ca ii plac reclame "destepte", care au o poveste si care care demonstreaza in 30 de secunde ceea ce altii nu reusesc sa spuna intr-o ora si jumatate.
Jean Marie Boursicot a comparat evenimentul cu un meci, respectiv cu un stadion, unde oamenii fie aplauda, fie fluiera.
Creatorul conceptului a a mai spus ca in fiecare an 25.000 de spoturi sunt inscrise, iar 400 dintre ele sunt alese pentru expunere.
In acest an, la eveniment sunt prezentate productii publicitare din peste 40 de tari, dar "Noaptea..." se va deschide cu un spot romanesc, "Gelozia". Alt