Cercetătorii japonezi au alcătuit un model matematic capabil să prezică succesul sau eşecul de box office al unui film, se afirmă într-un studiu publicat vineri în revista New Journal of Physics şi citat de AFP.
Cercetătorii de la Departamentul de matematici aplicate şi de fizică de la Universitatea Tottori din Japonia au folosit datele despre cheltuielile zilnice de publicitate pentru 25 de filme lansate în cinematografele nipone, precum "Avatar" de James Cameron - lider în box office-ul mondial, cu încasări de 2,78 miliarde de dolari -, "Da Vinci Code" de Ron Howard, "Piraţii din Caraibe: La capătul lumii" şi "Omul-păianjen 3".
Pentru a alcătui acest model, ei au ţinut cont şi de "zvonurile" care apar înainte de lansarea fiecărui film, dar şi de numărul de postări (referitoare la filmele analizate) apărute pe reţelele de socializare.
Cercetătorii au calculat astfel probabilitatea pentru un individ de a merge să vadă un anumit film într-un cinematograf japonez.
Potrivit savanţilor niponi, rezultatele, sub formă grafică, corespund încăsărilor reale realizate de acele filme, iar acest fapt i-a făcut să creadă că modelul matematic creat de ei poate să ofere un indiciu destul de bun în privinţa succesului de casă al unui film, chiar înainte de lansarea acestuia.
Ei consideră că modelul lor poate fi aplicat şi pe alte pieţe comerciale, precum muzica online, băuturile gazoase şi evenimentele locale.
Cercetătorii japonezi au alcătuit un model matematic capabil să prezică succesul sau eşecul de box office al unui film, se afirmă într-un studiu publicat vineri în revista New Journal of Physics şi citat de AFP.
Cercetătorii de la Departamentul de matematici aplicate şi de fizică de la Universitatea Tottori din Japonia au folosit datele despre cheltuielile zilnice de publicitate pentru 25 de filme lansate în cinematografele nipon