Piaţa auto înregistrează, după primele cinci luni din 2012, noi minime, în condiţiile în care vânzările de autovehicule (autoturisme şi vehicule comerciale) au scăzut cu 12% faţă de aceaşi perioadă din 2011, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
„Situaţia este cumva similară cu ceea ce se întâmplă şi la nivelul UE (-7,7%), fiind state (chiar din cele dezvoltate) unde se înregistrează şi scăderi de până la 41% - 43%”, precizează reprezentanţii APIA. Mai exact, în România livrările de autoturisme au scăzut cu 11,9%.
Potrivit aceleiaşi surse, în luna mai 2012, au fost fabricate 32.040 autovehicule, cu 36,5% mai mult decât în aprilie, ceea ce face ca pe întreaga perioadă (ianuarie-mai) să fie consemnată o creştere totală de 1,9% (142.128 unităţi), comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011. Această creştere ar fi fost mai consistentă, apreciază APIA, dacă nu am fi avut scăderea de 22% înregistrată de vehiculele comerciale uşoare, pe fondul absenţei în 2012 a producţiei modelului Transit Connect pe care îl realiza Fordanul trecut. În condiţiile unei cereri interne extrem de reduse, 91% din producţia pe primele cinci luni din 2012 a fost exportată.
La export, se înregistrează o creştere generală de 2,3% faţă de aceaşi perioadă din 2011, respectiv un volum total de 129.649 unităţi. La autoturisme s-a înregistrat o creştere cu 4,4% (volum total 122.557 unităţi faţă de 117.382 în 2011), în timp ce la vehiculele comerciale se înregistrează o scădere de 24,5% (volum total 7.092 unităţi, faţă de 9.399 în 2011).
Cel mai căutat model la export în luna mai a fost în continuare Dacia Duster, 11.477 unităţi în mai şi un total de 59.754 în primele cinci luni (ceea ce reprezintă 49% din numărul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero (6.867 unităţi în luna mai şi un total