- Cultural - nr. 115 / 15 Iunie, 2012 Faptul ca Teatrul National functioneaza, in premiera, cu Teatrul "Ariel”, intr-o adevarata alianta, asa cum am mai scris, prin relatia Alina Nelega-Gavril Cadariu, dar si prin faptul ca Gasparik Attila nu are conflicte cu forurile locale, ca precedentul director (ca dovada, este, recent, consilier judetean), de asemenea, are relatii de colaborare, tot prin directoarea artistica, cu Festivalul International de la Sibiu, deocamdata, a dat cele mai bune rezultate. Dupa proiectul ConectACT despre care am scris, unde nimeni nu a vazut vreodata asa o desfasurare de evenimente in Piata Teatrului, chiar in fata cladirii lui, cu un public generos, ca si inlauntru, unde, de asemenea, niciodata sala nu a fost atat de plina, a avut loc, in aceleasi conditii, la Teatrul "Ariel”, premiera actritei Roxana Marian, ca dramaturg, cu o piesa inspirata doar "in treacat” din... celebra Medeea din teatrul antic, cea a lui Iason, si, asa cum ne-a spus la conferinta de presa, chiar foarte putin feminista, avand in vedere ca eroul este de fapt barbatul, chipes si cuceritor (Costin Gavaza), care tradeaza si inseala femeia (Elena Purea, de aceasta data joaca de buna voie casnica, dupa cum, de asemenea, ne-a spus, avand experienta nasterii intre timp), pentru un prototip foarte atractiv care seamana foarte mult, fizic, cu al autoarei textului! Astfel e de inteles de ce modelul antic Medeea devine... criminala si razbunatoare! Placuta in spectacol este si Diana Avramut, care canta foarte bine... hip-hop! Interesant mi s-a parut chestionarul distribuit inainte de spectacol, despre ce inseamna fericirea, ce culoare si ce gust are pentru...spectatori, din dorinta debutantei in dramaturgie de a cunoaste aceasta notiune si din alte perspective. In ciuda faptului ca textul pledeaza la inceput pentru fericirea conjugala, se incheie intr-un misoginism evident, prin