Malcolm Gladwell
Ce a văzut câinele şi alte aventuri
Editura Publica
Traducere din engleză de Alina Popescu. Original, accesibil, anecdotic, aerisit, captivant: acesta este stilul lui Malcolm Gladwell. Un stil ce îmbină ştiinţa, sociologia, psihologia, cultura pop şi care propune o interpretare cu totul nouă a realităţilor. Născut în Marea Britanie şi crescut în Canada, Gladwell a studiat istoria la Universitatea din Toronto. Şi-a dorit o carieră în publicitate, dar negăsind de lucru, s-a orientat către jurnalism. Între anii 1987 şi 1996 a fost reporter la Washington Post, unde a scris despre afaceri şi ştiinţă. Din 1996 este editorialist la The New Yorker. Malcolm Gladwell ocupă poziţia 10 în clasamentul global al celor mai influenţi gânditori de business Thinkers 50, ediţia 2011, iar în anul 2005, revista Time l-a inclus în clasamentul celor mai influente 100 de persoane din lume. De acelaşi autor la editura Publica au mai apărut "Blink" (2011), "Excepţionalii" (2009) şi "The Tipping Point" (2008).
"Poveştile ce alcătuiesc cartea «Ce a văzut câinele» - spune autorul - provin din paginile publicaţiei New Yorker, la care scriu începând cu anul 1996. Din multitudinea de articole publicate de atunci încoace, acestea îmi sunt cele mai dragi. Le-am grupat în trei categorii. Prima secţiune e dedicată personalităţilor obsesive şi celor pe care-mi place să-i numesc genii minore (nu de talia unora ca Einstein, Winston Churchill, Nelson Mandela şi alţi arhitecţi ai lumii în care trăim, ci alţii mai modeşti, precum Ron Popeil, care vindea Chop-O-Matic, sau Shirley Polykoff, celebră pentru întrebarea: «A făcut-o sau n-a făcut-o? Numai coafeza ei ştie cu siguranţă»). A doua secţiune se ţese în jurul teoriilor şi modurilor în care ne organizăm experienţele pe care le trăim. Cum ar trebui să abordăm problema oamenilor fără adăpost, scandalurile finan