Un studiu efectuat pe un eşantion de 200 de fumători, publicat în "American Journal of Preventive Medicine", a concluzionat că 83% dintre aceştia îşi amintesc de avertismentul de pe pachetele de ţigări dacă acesta este însoţit de o imagine.
50% dintre fumători reţin avertismentele formate doar din text. Guvernul britanic desfăşoară un studiu referitor la ambalajele pentru ţigări, iar cercetătorii de la Universitatea Pennsylvania, utilizând o tehnologie de urmărire a direcţiei privirii, au măsurat durata pe care un fumător o acordă fiecărei părţi a unui avertisment de pe pachetul de ţigări.
După ce au fost rugaţi să privească avertismentul, participanţii la studiu au primit sarcina de a-l scrie, pentru a testa cât de bine îşi amintesc informaţia. Cu cât privirea fumătorului este atrasă mai repede de textul avertismentului şi cu cât acesta priveşte mai mult timp imaginea, cu atât este mai probabil ca el să îşi amintească informaţia, sugerează studiul. În luna aprilie, guvernul britanic a lansat un studiu pentru a afla dacă ţigările ar trebui vândute în pachete standardizate.
Ca parte a studiului, ei cercetează opţiunea de a utiliza pachete de aceeaşi culoare, cu acelaşi format de litere şi lipsite de numele firmei producătoare. Asociaţia Producătorilor de Tutun a declarat că nu există dovezi care să ateste că astfel de ambalaje ar contribui la reducerea numărului de fumători. Australia este, până în prezent, singura ţară care a adoptat tactica de ambalare a ţigărilor în pachete standard.
Sursa: Rador