Lenovo a încheiat anul financiar 2011/2012 în poziţia celui de-al doilea producător de PC-uri din lume, cu o cotă de piaţă record calculată pentru întregul an de 12.9 procente. Aurel Neţin, country general manager Lenovo pentru România şi Bulgaria, consideră că asiaticii ar putea ajunge pe locul întâi anul acesta.
Lenovo este o companie de tehnologie personală cu o cifră de afaceri de 30 miliarde dolari. Formată în urma achiziţionării de către Lenovo Group a fostei divizii de Calculatoare Personale a IBM, compania este al doilea furnizor de computere personale din lume şi deserveşte clienţi din peste 160 de ţări.
„Lenovo este pe locul unu în desktop consumer, emerging market şi commercial. Stăm foarte bine pe piaţa de commercial şi încă recuperăm pe partea de consumer, segment pe care Lenovo a intrat acum câţiva ani de zile”, spune Aurel Neţin, country general manager Lenovo pentru România şi Bulgaria.
Lenovo este numărul unu pe două din cele trei mari pieţe de IT: China şi Japonia, şi vrea să devină numărul unu şi în Statele Unite. Chinezii sunt de asemenea numărul unu în India. “Lenovo poate ajunge anul acesta cel mai mare producător de PC-uri din lume. Locul unu la nivel global este o ţintă a corporaţiei. Eu cred că se va atinge”, afirmă Neţin.
În ceea ce priveşte ţara noastră, Lenovo a deschis, în luna mai, primul magazin dedicat în exclusivitate produselor proprii. Lenovo Exclusive Store, aflat pe Bulevardul Unirii 19 B, le oferă vizitatorilor posibilitatea de a vedea, a atinge şi a testa cele mai bune produse Lenovo.
Alte magazine vor fi deschise pe parcursul acestui an, însă acestea vor fi magazine “light” care nu vor avea o suprafaţă mai mare de 50 de metri, standuri mai puţine şi vor fi localizate în zone care nu vor fi neapărat centrale.
Legat de produse, cele mai vândute rămân laptop