Magazinele vor fi complet automate şi nu vom mai avea nevoie de cash
Vom şti tot ce se află în magazine înainte să intrăm în ele
În pragul celui de-al treilea deceniu, al celui de-al treilea mileniu, cumpărăturile nu vor mai semăna cu nimic din ce ştim astăzi. În doar opt ani modul în care ne vom face cumpărăturile se va schimba aproape complet, cel puţin aşa promit oamenii care se ocupă cu implementarea tehnologiilor noi în sectorul de retail.
"În următorii 2-5 ani shoppingul se va tehnologiza puternic. Ceea ce va fi peste 5 ani este deja realitate, doar că se întâmplă la o scară mai mică. Decizia de cumpărare se bazează tot mai mult pe mediul online. Căutăm produsele pe Internet, le comandăm din magazinele online, prin telefon. Deja sunt aplicaţii pe smartphone-uri care ne permit să facem cumpărături fără a fi nevoie să mergem în magazine. Shopping-ul mobil este un trend real, iar peste 5 ani majoritatea cumpărăturilor se vor face prin acest canal", a declarat Melanie Leuttig-Sprink, reprezentanta companiei Wincor-Nixdorf, în România şi Bulgaria, la seminarul Retail Customer Day, organizat de Romanian Business Consult (RBC).
Acesta a prezentat o aplicaţie disponibilă pe AppStore pe posesorii de iPhone şi folosită de retailerul britanic Tesco. Clienţii scanează codurile de bare de pe produsele pe care vor să le cumpere cu această aplicaţie, iar comanda se efectuează automat. Comanda poate fi trimisă de oriunde, de la serviciu, de la cinematograf, din mijlocul de transport, astfel că atunci când ajunge acasă îi este deja livrat coşul de cumpărături, fără să mai piardă timpul căutând produsele prin magazine.
Până în 2020 va mai avea loc încă un upgrade
Până în 2020, Luettig-Sprink anunţă că situaţia se va schimba din nou, anticipând o nouă generaţie de dispozitive şi tehnologii care vor uşura modul în care vom face