In ziua cand am inceput sa ne ocupam de marketingul unei cladiri de birouri din Bucuresti, era sfarsit de februarie 2011 si un moment in care – pesimism sau iarna prea lunga de afara?... – nimeni nu credea ca Pipera poate fi salvata de la soarta de “ghost city” sau ca se poate face marketing adevarat pentru o cladire din piata de birouri, mai ales daca se afla intr-o zona periferica. “Trebuie sa fii nebun! Ce promovare? Nu au mai fost tranzactii in Pipera de doi ani, nu vine nimeni aici”.
5 luni mai tarziu, cel mai mare retailer online isi muta sediul in aceasta cladire, certificata “green” si repozitionata ca un veritabil parc tehnologic, cu spatii pietonale generoase, sau, in cuvintele lui Radu Apostolescu, vicepresedinte al eMAG, o casa “ca un sarpe, cu ferestre mari, astfel incat sa fie cat mai multa lumina naturala”.
Saptamana aceasta organizam in cladirea cu pricina o degustare de vinuri vechi si vom admira cateva lucrari semnate de Marcel Iancu, in cea mai mare galerie privata organizata pentru acest mare artist in Romania. Intre timp, se monteaza un banner care anunta un nou chirias si tot aici vom filma o emisiune TV despre spatiile inteligente in care lucreaza Generatia Y.
Ce s-a schimbat in aceste 14 luni? In abordarea proprietarilor de birouri s-a schimbat cu siguranta modul in care privesc piata. Isi dau seama, pas cu pas, ca orice cladire e un produs iar piata in care ne aflam nu mai este cea in care produsul se vinde/inchiriaza pe hartie, ba dimpotriva, ajunge intr-un “cos” din care clientul alege cu greu. Sta pe ganduri, se razgandeste, se socoteste de multe ori inainte sa se mute.
De aceea, dupa indelungi discutii cu dezvoltatorii de birouri despre cum sa diferentiem produsele, am realizat ca cea mai sanatoasa reteta pe care o putem folosi in promovarea cladirilor este aceea pe care o folosesc Patrizio Di Marco (CEO-ul casei