Se inchid fabricile auto. E bine sau rau pentru Romania? Anuntul recent al General Motors ca va inchide fabrica Opel din Bochum a produs reactii diverse, de la frustrarea angajatilor pana la opinii ale analistilor care considera ca masura ar trebui imitata si de alte companii. Ce semnal ar putea trimite insa catre Romania, a carei industrie auto a tinut exporturile si, indirect, economia la suprafata in timpul crizei? Fabrica Opel din Bochum este un simbol pentru grupul german, fiind inaugurata in 1962, a doua dupa fabrica-mama din Russelsheim si prima deschisa ca parte a General Motors, relateaza EVZ.
Prima inghetare a conturilor a crizei: Mii de clienti nu au acces la banii lor. Situatia se complica in Italia, unde la inceputul acestei luni a avut loc prima inghetare a conturilor de catre o banca, ce e drept micuta, dar care a creat un precedent deosebit de periculos. Cat de periculos? Cat sa bage in sperieti clientii altor noua banci italiene, tot mici, care se asteapta acum sa li se inghete conturile de catre bancile unde-si tin banii. Integral in Capital.
De ce nu se mai publica filmuletele cu autostrazile in lucru: pentru ca nu se mai stie cine le realiza. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) isi facuse un obicei - foarte bun, de altfel - de a publica, pe site-ul propriu, imagini video cu stadiul lucrarilor la tronsoanele de autostrada aflate in constructie. Astfel, publicul larg afla de la fata locului, mai ales prin intermediul presei care prelua respectivele imagini, ce lucrari erau realizate si care sunt sansele ca firmele executante sa se incadreze in termenii contractuali de executie. MTI publica periodic astfel de filmulete, realizate din avion, insa postarea acestora s-a oprit odata cu schimbarea guvernului si, implicit, a conducerii Ministerului, ultimul film urcat pe site, cu stadiul lucrarilor la Autostrada Orast