"De gura" UE, administraţia locală a cheltuit 5 milioane de euro din bani publici pentru construcţia unor piste special amenajate pentru biciclete. Total nefuncţionale, rezultatul a fost un dezastru: pistele traversează staţii RATB, florării, restaurante, chioşcuri, stâlpi de iluminat sau panouri publicitare.
1 /.
În 2008, după aderarea României la UE, România a început să încurajeze transportul ecologic în marile metropole, ca o alternativă la traficul rutier. Dorinţa de a face mişcare şi transport ecologic s-a dovedit însă un coşmar atât pentru biciclişti, cât şi pentru automobilişti sau pietoni.
Administraţia locală a cheltuit circa cinci milioane de euro din bani publici pentru constructia unor piste special amenajate pentru biciclete, dar care s-au dovedit total nefuncţionale. Pistele au fost realizate începând cu anul 2008, dar în 2012, după nici patru ani de folosinţă, o bună parte dintre acestea au început să fie desfiinţate de către Poliţia Rutieră, pe motiv că pun în pericol siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor.
"În momentul în care au fost recepţionate pistele pe trotuare fără să ţină cont şi de traficul pietonilor, presupune că îţi asumi riscul ca pietonii să fie accidentaţi. Cel mai simplu mod de a accidenta un om este în momentul în care el iese din magazin. Dacă ai veni cu o viteză de 20-30 km şi te-ai lovi de un om, toţi cei implicaţi ar accidentaţi foarte grav", explică Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru promovarea transportului alternativ Optar.
Cinci motive pentru care pistele sunt nefuncţionale
Duminică, de la 18.30, emisiunea “Din interior”, difuzata la Digi24, propune telespectatorilor un reportaj inedit şi de sezon despre şansele de plimbare ale bicicliştilor bucureşteni.
Reporterii Digi 24 au scos la iveală motivele pentru care pistele pentru biciclete s-au dov