Facebook a anunţat în această săptămână că testează un nou mecanism de publicitate folosind ofertare în timp real, fiind echivalent cu o revoluţie în publicitate şi i-ar putea aduce companiei creşterea veniturilor din acest domeniu. Vezi în ce constă noua tehnologie propusă de Facebook, ea fiind primită cu mare entuziasm de investitorii de pe Wall Street şi impulsionând puternic chiar acţiunile furnizorului de jocuri Zynga.
În misiunea sa de a creşte veniturile din publicitatea digitală, Facebook sparge uşor pereţii “confidenţialităţii” pentru companiile de publicitate, scrie The New York Times.
Miercuri, compania a anunţat că va începe să testeze un nou mecanism de publicitate folosind o tehnologie numită “ofertare în timp real” (real time bidding), care va permite firmelor de publicitate să-şi plaseze ofertele într-un spaţiu dedicat la moment specifice.
Pentru noul sistem, numit Facebook Exchange, Facebook lucrează cu o serie de reţele de publicitate care vor putea folosi cookies-urile (fişiere temporare de pe internet) din browserele Web pentru a urmări utilizatorii după ce ei vizitează Facebook şi le afişează reclame pe baza obiceiurilor lor de pe paginile Web – proces cunoscut ca “retargeting”.
Astfel, un utilizator Facebook care vizitează o pagină Web a unei companii de bilete de avion, dar nu finalizează o cumpărare, va putea vedea o reclamă pe Facebook care îi va permite să facă acest lucru (să încheie achiziţia).
În prezent, Facebook afişează doar bannere tradiţionale pe care utilizatorii le văd în coloana din stânga paginii şi nici o altă reclamă, cum ar fi o poveste sponsorizată sau reclame mobile.
Facebook a ţinut să sublinieze că nu va împărtăşi cu companiile de publicitate comoara uriaşă de date despre utilizatori şi nu va construi profile ale utilizatorilor pentru a le vinde acestora.
Utilizatorii pot opta