După aproape patru decenii, tradiţia circuitului de viteză din Piaţa Unirii, reînvie. Prin anii '70-'80, în România, erau foarte disputate cursele de viteză, care aveau deja o tradiţie de câteva zeci de ani. În lipsa unor circuite, campionatul de viteză se desfăşura în centrul oraşelor, unul dintre acestea fiind Clujul.
Acum, în 2012, pe circuitul stradal din inima oraşului se va alerga în cadrul unei superspeciale, o probă-spectacol din programul Transilvania Rally. Startul se va da vineri, 22 iunie, la ora 19.52, pe Bulevardul Eroilor pe contrasens, apoi se parcurge de două ori Piaţa Unirii (pe latura estică, prin parcarea din spatele Catedralei Sf. Mihail, latura vestică şi cea sudică). După a doua trecere, concurenţii vor vira dreapta pe strada Napoca (pe contrasens), unde va fi şi sosirea.
Pe latura sudică a Pieţei Unirii, în dreptul Băncii Naţionale, va fi instalat un ecran pe care va putea fi urmărită evoluţia concurenţilor, publicul fiind aşteptat în zona pietonală a pieţei, unde vor fi amenajate şi standuri de prezentare ale partenerilor Transilvania Rally. Organizatorii celei de-a patra etape a Campionatului Naţional de Raliuri „Dunlop", ediţia 2012, şi-au dorit această superspecială din două motive. Atât pentru spectacolul total pe care îl vor oferi clujenilor, dar şi pentru ca circuitul din centrul oraşului a reprezentat punctul de plecare pentru istoria automobilistică de excepţie a Clujului.
Clujul are oveche tradiţie în motorsport, celebra cursa de pe Feleac figurând în Campionatul European de Munte încă din 1930. Timpul stabilit de Hans Stuck, în 1938, pe un Auto-Union, 2 minute 56 secunde, este recordul absolut, nu a putut fi doborât niciodată. Auto-Union a fost precursorul automobilelor Audi de astăzi, Audi fiind, de fapt, acronimul de la Auto Union Deutsche Industrie. După cursele de viteză organizate în centrul