Autostrada Transilvania este mai degrabă scenă electorală decât șantier. Licitația pentru continuarea lucrarilor a fost amânată de patru ori într-un singur an. Cei 24 de kilometri ar putea fi gata peste 6 ani. În 2004, Adrian Năstase promitea că Autostrada Transilvania va fi toată gata în 2012! Sursa: Mihai Șoica
Licitația pentru continuarea lucărilor la Autostrada Transilvania, cu sectorul 3A, Gilău-Mihăești, a fost amânată pentru a patra oară în acest an.
Potrivit unui anunț publicat pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, procedura deschiderii ofertelor a fost amânată din data de 13 iunie pentru data de 12 iulie 2012. Această amânare este a patra care din acest an.
Se licitează proiectarea și execuția la pachet
Dacă anul trecut nu s-a construit nici măcar un kilometru din Autostrada Transilvania, Borș-Brașov, autoritățile promiteau că lucrările vor porni în trombă la începutul acestui an, odata cu licitația pentru construcția primilor opt kilometri din tronsonul 3a, care ar fi urmat să facă legătura între Gilău și localitatea Nădășelu, pentru a interconecta traficul dintre Zalău spre Turda și mai apoi Alba sau București.
Din 2012 au trecut deja primele șase luni, iar licitația încă bate pasul pe loc. Potrivit unor surse din cadrul unor firme de construcții care doresc să participe la licitație, amânările se țin lanț din cauza blocajului de la CNADNR. „S-a tot spus cu diverse ocazii ca proiectarea tronsonului 3A a fost deja finalizată. Acest lucru nu este adevărat, deoarece în cadrul acestei licitații sa va adjuceca la pachet proiectarea și execuția", spune patronul unei firme de construcții.
De aici se pleacă: 3 milioane de euro/km de autostradă
În timpul campaniei electorale, Emil Boc susținea că proiectarea tronsonului 3A este finalizată, urmând să ai