Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit duminică dimineaţă, în judeţul Prahova, în apropiere de localitatea Băneşti. La bordul avionului se afla doar pilotul, care a murit în urma exploziei provocate de impactul cu solul. "Pilotul a murit prin carbonizare", a declarat Raluca Vasiloaie, purtător de cuvânt ISU Prahova. Aparatul de zbor se afla la 30 de metri altitudine şi, din cauza soarelui, pilotul nu a văzut firele de înaltă tensiune şi le-a agăţat cu trenul de aterizare. Avionul de mici dimensiuni participa la prima ediţie a show-ului aviatic Băneşti Fly-In, eveniment care a început sâmbătă pe aerodromul din localitate şi la care participă zeci de aeronave, respectiv avioane, planoare, motodeltaplane.
Potrivit Libertatea, pilotul care a decedat este Petru Lazăr, unul dintre cei mai experimentaţi aviatori din ţară. În urmă cu 4 ani, Gândul publica un articol despre Petru Lazăr, unul dintre puţinii piloţi de încercare din România. Comandorul în rezervă avea mii de ore de zbor la activ. „Am 2.800 de ore de zbor. De-a lungul carierei mele, am întâlnit aproape toate defectele pe care le poate avea un avion. A trebuit chiar să mă catapultez, alte dăţi mi s-au oprit motoarele în aer. În cazurile astea trebuie să acţionezi pe loc, indiferent dacă decizia ta e bună sau nu. Cea mai rea e nehotărârea. Am învăţat că, de fapt, nu avionul creează necazuri, ci omul”, spunea, în 2008, comandorul. Potrivit unor surse din aviaţie, avionul ultrauşor cu care s-a prăbuşit Petru Lazăr era un model îmbunătăţit de Festival, produs la Bacău. "În aviaţie, mor aşii şi proştii", a declarat cu amărăciune Sorin Stoicescu, fost şef al Aviaţiei Civile, pentru B1 TV.
În 2008, Petru Lazăr testa MIG-uri şi avioane uşoare, civile, de abia construite, modernizate sau reparate la Aerostar Bacău. De obicei, spunea el, primul zbor scoate la lumină între 6 şi 10 defecte ale