Agentiile de publicitate din Romania sunt printre cele mai creative din lume, reclamele romanesti semanand ca spirit cu cele din Franta anilor '80, a declarat pentru Wall-Street.ro, Jean Marie Boursicot, fondatorul evenimentului Noaptea Devoratorilor de Publicitate si a celei mai mari cinemateci de spoturi de promovare din lume.
Boursicot a venit pentru prima data in Romania in 1995, atunci cand a avut loc si prima editie a Noptii Devoratorilor de Publicitate (NDP) in tara noastra. Iar de atunci vine la fiecare editie romaneasca a NDP.
Si tot de atunci, din 1995 si pana acum, industria romaneasca de publicitate a devenit “internationala”, diferentele fata de tarile Europei de Vest fiind tot mai putine, afirma Boursicot.
“Imi place ca in Romania este multa libertate de creatie, lucru care nu mai exista in multe tari din Europa. Romanii sunt mai creativi, cred ca spiritul publicitar romanesc se asemana cu cel din Franta de acum 30 de ani, spirit pe care noi l-am pierdut pentru ca suntem condusi de oamenii de marketing. Insa aici spiritul este liber”, explica cel care in 1981 a organizat la Paris prima editie a Noptii Devoratorilor de publicitate (“La Nuit des Publivores”).
In fiecare an alege singur din circa 25.000 de spoturi din 80 de tari spoturile care vor rula in timpul evenimentului care in general dureaza in jur de sase ore. Editia din acest an a fost alcatuita din 290 de spoturi, dintre care 13 romanesti, un record pentru tara noastra. Totodata, editia actuala, care poate fi vazuta in 40 de tari, este deschisa in toata lumea cu o reclama romaneasca, mai exact cu spotul "Gelozia", realizat pentru publicatia specializata in advertising Iqads.
De altfel, Boursicot spune ca acesta este si reclama romaneasca care ii place cel mai mult, pentru ca ”rezuma tot spiritul publicitatii din acesti ani”.
El adauga ca tarile foste