Principalii directori ai Companiei de Autostrăzi au înregistrat în 2011 creşteri ale veniturilor care au atins şi 75%. Majorarea salariului mediu pe economie a fost în aceeaşi perioadă de ordinul câtorva procente.
Nivelul salariilor plătite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a crescut pentru majoritatea directorilor cu procentaje considerabile, mult peste inflaţie, peste media creşterii salariale la nivelul economiei şi chiar peste „realizările" în zona autostrăzilor şi drumurilor naţionale, arată declaraţiile de avere depuse zilele trecute de angajaţii CNADNR.
În perioada de prosperitate pentru directorii CNADNR, autostrăzile au stat închise pe timp de iarnă preţ de câteva săptămâni, zeci de kilometri de autostrăzi nici nu au fost măcar scoşi la licitaţie (între Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva), proiecte de tipul Comarnic-Braşov sau Buzău-Albiţa sunt îngheţate, iar tronsoane de autostradă ce trebuie deschise în primăvară sunt undeva la 5% ca stadiu fizic.
Cel mai mare salariu a fost înregistrat de Marius Piştea, director autostrăzi construite din fonduri externe. Potrivit declaraţiei sale de avere, acesta a încasat anul trecut 180.628 lei, adică 15.000 de lei în medie pe lună. Suma este mult peste cea încasată în 2010. Declaraţia sa de avere arată că în acest an Piştea a încasat doar 72.555 lei, salariu de bază, el neprecizând care au fost veniturile sale brute, incluzând sporurile.
Directorul economic, Ionuţ Maşala, care deţine în prezent funcţia de director general al companiei cu delegare de atribuţii, a avut şi el un an bun în 2011. El a încasat 145.120 lei, cu 75% peste nivelul de 83.954 din anul precedent. Soţia sa, angajată a companiei, a înregistrat şi ea o creştere salarială de la 41.572 lei în 2010 la 62.103 lei în 2011.
Tendinţa a fost urmată şi în cazul directorului financiar Cri