Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile (OICA) a dat publicității cifrele aferente producției de mașini din statele Europei Centrale și de Est (ECE) în 2011. Conform raportului, România a depășit Ungaria urcând pe poziția a patra.
Cel mai puternic producător din regiune rămâne Cehia unde cele 11 uzine, printre care TPCA din Kolin, Volkswagen AG din Kvasiny, Mlada Boleslav și Vrchlabi, Hyundai-KIA din Nosovice sau Fiat Group din Vysoke Myto, au asamblat anul trecut 1.191.968 de vehicule în creștere de la 934.046 în 2008. Locul secund este ocupat de Polonia care deține în prezent 16 uzine de pe benzile de asamblare ale căroroa au ieșit în 2011 peste 740.000 de mașini, mai puțne decât valoarea de 842.000 atinsă în 2008. Cele mai importante capacități de producție din această țară sunt Fiat-GM de la Bielsko-Biala, GM Europe de la Gliwice, MAN (Niepolomice, Poznan și Starachowice), VW AG (Poznan), Fiat (Tychy), AB Volvo (Wroclaw).
A treia poziție în clasamentul producției este ocupată de Slovacia, stat care deține doar trei uzine, toate cu capacități impresionante. Cele 639.763 de unități asamblate în Slovacia, în creștere de la 575.776 unități în 2008, au ieșit pe poriție fabricilor VW AG din Bratislava, PSA Peugeot Citroen din Trnava și Hyundai-KIA din Zilina.
România, aflată pe locul patru, cu 310.243 unități, cu circa 80.000 mai multe decât în 2008, deține trei uzine de asamblare: Roman Brașov, Dacia-Renault Mioveni și Ford Craiova. Cu aceste trei fabrici, țara noastră depășește producția de circa 200.000 de celor patru fabrici din Ungaria (Suzuki – Esztergom, VW AG – Gyor, NABI – Kaposvar, IKARUS – Budapesta). Aflată în scădere față de 2008, când erau asamblate 342.359 de vehicule, producția din Ungaria are mari șanse să o depășească din nou pe cea din România chiar din acest an. Asta pentru că noua uzină Mercedes-Benz din Ke