Piaţa s-a redus în 2011 cu 2% faţă de anul anterior, până la 309 milioane de euro
Digitalul a fost "vedeta lui 2011", reuşind să-şi câştige locul secund între canalele media, după TV
Cei mai mari investitori în publicitate au fost anul trecut companiile de servicii de telecomunicaţii
În 2011, piaţa media locală şi-a temperat scăderea, înregistrând o reducere a valorii totale nete cu 2% faţă de anul anterior, până la 309 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat de Initiative.
Printul şi-a continuat trendul descendent, cu o reducere cu 8% comparativ cu 2010, urmat de outdoor (-7%). "Scăderea în outdoor este cauzată şi în acest an de lipsa unor reglementări clare ale pieţei", spun reprezentanţii Initiative.
Valoarea investiţiilor în TV a fost în jur de 200 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o diminuare cu 4%, raportat la 2010. Fiind utilizat mai mult ca suport tactic, radioul a scăzut marginal în 2011.
2011 a însemnat explozia Social Media
În acelaşi timp, valoarea investiţiilor în publicitatea online a fost cu 30% mai mare în 2011 faţă de anul anterior, urcând până la 34 mil. euro. "Display advertising a scăzut ca pondere în totalul investiţiilor media, de la 62% în 2011, până la 55% în acest an, în timp ce Performance media (Google, Facebook, Yahoo) a urcat de la 38% la 45%", se arată în Media Fact Book. "Aşa cum previzionam, digitalul a fost «vedeta lui 2011», reuşind să-şi câştige locul secund între canalele media. Şi nu se opreşte aici. 2011 a însemnat explozia Social Media ca număr de utilizatori - Facebook atingând 4,16 mil. utilizatori în România. În consecinţă brandurile şi-au sporit vizibilitatea în reţelele sociale, urmărind să obţină interactivitate şi să construiască o relaţie pe termen lung cu consumatorii lor. Mediul online este singurul care va înregistra creştere şi