Dacă ar fi să tragem linie, Autostrada pe care americanii de la Bechtel trebuiau să o construiască, a fost unul din cele mai păguboase contracte ale statului român. Comparaţia cu un sac fără fund se pliază de minune pe acest proiect. Astfel, 1.3 miliarde de dolari au intrat în conturile americanilor, fără ca promisiunile din contract să fie respectate.
Atunci când s-a semnat contractul, în 2004, americanii promiteau că la finalul anului 2012 vom circula pe cei 415 kilometri de autostradă care urmau să lege Braşovul de Borş, însă din nefericire, terminaţi sunt numai 52 de kilometri.
Iată care sunt tronsoanele autostrăzii, cât au costat şi când ar trebui să fie finalizate, potrivit datelor cerute de Capital autorităţilor de la CNADNR
Secţiunea 1A Braşov (Cristian) – Făgăraş
Lungime 53 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2011
Durata 33 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Poyry & Consilier Construct
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.710.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul Proiectare sistată conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009
Plăţi efectuate (proiectare) 6.816.856,53 lei
Secţiunea 1B Făgăraş – Sighişoara
Lungime 52 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.06.2010
Durata 43 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Nu a fost desemnat prin licitaţie
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.640.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul : Proiectare necontractată
Secţiunea 1C Sighişoara – Târgu Mureş(Ogra)
Lungime 56 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010
Durata 46 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Search Corporation
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.920.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul : Proiect Tehnic – actualizare traseu ş