Actriţa Maia Morgenstern protestează dur, smulgându-şi cerceii de aur din urechi, într-un clip publicitar, faţă de exploatarea minieră din Apuseni. Acesta este ultimul spot legat de controversatul proiect.
Televiziunea este unul dintre câmpurile solicitate de luptă când vine vorba despre controversatul proiect minier de la Roşia Montană. Agenţiile de publicitate creează spoturi şi le lansează pe TV, mediul cu cel mai mare impact asupra românilor. Vineri a apărut ultima reclamă din această serie. Filmarea, făcută la cariera de cupru de la Roşia Poieni, este alb negru, cu excepţia bijuteriilor de aur pe care le poartă actriţa.
„Bună ziua. Sunt Maia Morgenstern şi vreau să le fac o donaţie celor care au neapărată nevoie de aur", îşi începe actriţa pledoaria. Apoi, îşi scoate brăţara de la mâna stângă şi lănţişorul de la gât. Cadrul se schimbă, începe un cântec apocaliptic, Dead Can Dance - „The Host of Seraphim", iar Maia Morgenstern îşi rupe lobul urechilor, trăgând cerceii de aur. Este momentul de maximă intensitate al spotului crud, rece şi hotărât. Sângele începe să-i curgă pe gât. „Poftiţi, domnilor, tot aurul meu. Numai lăsaţi-ne-n pace!", spune Maia şi se ridică.
Spotul este făcut pro bono, de agenţia Papaya Advertising, pentru Campania „Salvati Roşia Montană", organizată de fundaţia Alburnus Maior. „Un om valorează mai mult decât aurul pe care îl poartă. La fel şi o ţară" este mesajul publicitar. „Este o campanie cu o încărcătură emoţională imensă. Am considerat că Maia Morgenstern poate să transmită acest tip de mesaj în cel mai frumos mod cu putinţă. Nu ne-am înşelat", spune Robert Tiderle, director de creaţie la Papaya Advertising.
Scrisoarea RMGC către România
„Îmi pare rău că cei care pretind că vor să salveze Roşia Montană vor s-o facă împotriva oamenilor din Roşia Montană. Mă îngrijorează că, după 22 de