Comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, va transmite autorităţilor ungare responsabile cu transportul pe Dunăre îngrijorările Comisiei Europene că una din priorităţile de top ale strategiei comunitare pentru acest fluviu va fi abandonată, relatează luni cotidianul financiar Vilaggazdasag, citat de Agerpres.
Documentul notează că Ungaria, în timpul deţinerii preşedinţiei Uniunii Europene în 2011, a stabilit ca prioritate îmbunătăţirea circulaţiei pe Dunăre pentru a creşte cu 20% până în 2020 transportul de marfă pe fluviu.
Ungaria a precizat că vrea să atingă acest obiectiv într-un mod care să protejeze mediul, astfel încât "transportul să se adapteze la fluviu" şi nu invers.
Totuşi, între timp, Guvernul de la Budapesta a alocat pentru altceva cele 20,7 miliarde de forinţi (70,6 milioane de euro) puse deoparte pentru proiectul privind şenalul navigabil. Se pare însă că Johannes Hahn îi va transmite lui Pal Volner, secretarul de stat pentru infrastructură, că fondurile trebuie folosite pentru scopul lor original, mai scrie publicaţia, citând surse de la Bruxelles.
La iniţiativa Comisiei, miniştrii transporturilor din statele riverane Dunării s-au reunit pentru prima dată la 11 iunie la Luxemburg şi au căzut de acord cu privire la o declaraţie care stabileşte o serie de angajamente menite să împiedice repetarea blocajelor care au afectat traficul pe Dunăre toamna trecută.
Declaraţia reafirmă obligaţiile deja existente de a menţine şenalul navigabil la standarde optime şi prevede măsuri pentru a aborda probleme precum scăderea nivelului apei sau formarea gheţii. Miniştrii de resort din Austria, Bulgaria, Croaţia, Germania, Republica Moldova, România şi Slovacia au semnat declaraţia, în timp ce Serbia şi Bosnia au trimis scrisori de susţinere a documentului. Ungaria a fost singura