Platformele de socializare au devenit cel mai facil şi rapid mijloc de promovare a vedetelor pe internet. Inna, Alexandra Stan, Akcent şi Smiley sunt artiştii cu cei mai mulţi fani pe Facebook.
Reţelele de socializare au devenit principala modalitate de promovare a vedetelor. Potrivit topului realizat de site-ul de monitorizare a paginilor de Facebook din România, facebrands.ro, Inna ocupă primul loc în acest clasament, din 792 de cântăreţi şi trupe înscrise în acest top. Peste cinci milioane de admiratori îi urmăresc postările şi vânează orice noutate care apare în viaţa vedetei. De asemenea, pe podium se mai află Alexandra Stan şi trupa Akcent, cu peste un milion de admiratori fiecare.
Artiştii din vechea generaţie au pătruns şi ei în spaţiul virtual. Cântăreaţa Angela Similea ocupă locul 60 în acest top, iar Tudor Gheorghe se află pe poziţia 77. Soprana Angela Gheorghiu are peste 20.000 de fani şi ocupă locul 84 în acest clasament.
Artiştii folosesc platformele de socializare nu doar pentru a-şi promova concertele sau albumele, ci şi pentru a împărtăşi fanilor evenimente importante din viaţa lor. Astfel, zi de zi, alături de anunţurile PR-istice se află fotografii din ultimele vacanţe sau chiar surprinse pe stradă. Importanţa pe care o acordă promovării prin reţelele de socializare este poate cel mai bine ilustrată de Smiley, care nu doar este foarte activ pe Facebook, ci a ales platforma online şi pentru a-şi lansa ultima sa melodie, „Dead man walking".
„Promovare maximă, cost zero"
Specialiştii din social media spun că reţelele de socializare reprezintă cea mai la îndemână şi cea mai ieftină modalitate de promovare. „Faţă de un site, pe reţelele de socializare, artiştii îşi pot crea o comunitate mult mai uşor. Costurile sunt aproape zero. Este mult mai facil să comunici, o poţi face instant. De exemplu, în timp