ANCOM a amendat compania Direct Post Services din Cluj Napoca cu suma de 30.000 lei pentru că a prestat servicii poştale constând în trimiteri de corespondenţă cu greutatea cuprinsă între 0 şi 50 de grame, percepând pentru acestea un tarif mai mic de 2 lei pe trimitere. Compania a încălcat astfel dreptul rezervat Companiei Naţionale Poşta Română S.A. (CNPR) ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pe teritoriul României.
Aceasta este cea de-a doua amendă aplicată companiei Direct Post, după ce în luna ianuarie a acestui an aceasta a fost sancţionată cu amendă în valoare de 5.000 de lei pentru aceeaşi faptă.
Pe lângă aplicarea amenzii, ANCOM a dispus şi modificarea, în termen de 30 de zile, a contractului care nu respectă prevederile legale în vigoare, respectiv drepturile rezervate furnizorului de serviciu universal.
„Obiectivul ANCOM nu este acela de a aplica sancţiuni, ci de a asigura respectarea legislaţiei de către toţi furnizorii de servicii poştale. Dacă însă abaterile de la lege sunt repetate în ciuda amenzilor aplicate, vom recurge la toate instrumentele oferite de legislaţie pentru a asigura buna funcţionare a pieţei serviciilor poştale şi nu vom ezita chiar să ridicăm dreptul de a furniza servicii poştale celor care persistă în a acţiona pe lângă cadrul legal”, a declarat Cristin Popa, Directorul Direcţiei Executive Monitorizare şi Control din cadrul ANCOM.
Anul acesta au fost aplicate patru amenzi pentru încălcarea dreptului rezervat furnizorului de serviciu universal, în cuantum total de 110.000 de lei.
Orice furnizor de servicii poştale autorizat poate furniza şi servicii din sfera serviciului universal, cu condiţia să respecte drepturile rezervate CNPR în ceea ce priveşte limitele de greutate şi de tarif, chiar şi în condiţiile în care acordă expeditorului reduceri