Spotify, serviciul de streaming muzical a carui popularitate a cunoscut o crestere exploziva, care continua si azi, si-a diversificat oferta cu un nou serviciu de “radio gratuit”, destinat exclusiv terminalelor mobile. Sursa imagine: gadgetreview.com
Disponibil momentan doar in Statele Unite, “postul” de radio al Spotify Ltd. (o firma britanica) este unul conceput dupa model comercial (piese muzicale si emisiuni intercalate cu reclame) si va intra in competitie directa cu un produs similar conceput de compania americana Pandora Media Inc. Utilizatorii serviciiilor premium (platite) ale Spotify vor putea asculta radioul aceleiasi firme intr-o versiune fara reclame, deocamdata numai pe iPhone si iPad.
La fel ca in cazul radioului lansat de Pandora, utilizatorii pot sa creeze un “post” personalizat dupa preferintele lor, prin selectarea de artisti, genuri sau liste predefinite. Spotify spera ca prin versiunea gratuita, impanata cu reclame, sa atraga mai multi utilizatori platitori. “Credem ca specificul radioului, in care pornesti aparatul si te relaxezi, fara a controla ceea ce vei asculta, este centrala pentru o experienta muzicala grozava”, a declarat pentru Businessweek vicepresedintele Spotify, Charlie Hellman.
Intr-o foarte mare masura, serviciul seamana mult cu felul in care Spotify ofera si in prezent acces la muzica, numai ca regimul radio inseamna ca firma va plati sume mai mici pentru drepturile de difuzare. Spre deosebire de streaming-ul direct de continut protejat prin internet, radiodifuzarea prin acelasi internet este reglementata de Congresul SUA si tarifata “social”, la preturi minuscule. Cotatia actiunilor Pandora, o firma californiana, crescuse anul acesta cu 15 procente – dar a scazut cu 6,7% imediat dupa anuntul Spotify.