Fostul pilot de MiG-21, comandorul Petru Lazăr, cât şi ceilalţi participanţi la Fly-In Băneşti 2012, au zburat pe riscul lor. Aerodromul nu este autorizat legal!
Aerodromul Băneşti nu are ce căuta pe harta aeroportuară română! Aceasta este concluzia Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) care nu a autorizat niciun fel de zbor pe Aerodromul "Iakărilor acrobaţi".
Surse din cadrul instituţiei ne-au declarat că Aerodromul Băneşti, cel pe care şi-a pierdut viaţa comandorul (r) Petru Lazăr, la bordul ultra-uşorului "Festival", nu a făcut niciodată cerere de autorizare şi, implicit, nu a obţinut certificarea.
Mai mult decât atât, organizatorii nu au avut la dispoziţie nici o autospecială de stingere a incediilor sau o salvare, obligatorii în situaţiile în care se organizează evenimente aeronautice.
Specialiştii mai spun că acest amplasament nu avea cum să obţină vreodată certificarea AACR deoarece liniile de înaltă tensiune sunt strict interzise în capul pistei.
O alternativă la certificarea AACR există totuşi şi Aedromul Băneşti a mers pe portiţa legală: se pot efectua zboruri individuale, cu acordul Primăriei. Aceasta înseamnă că fiecare participant trebuia să facă o petiţie către Primăria Băneşti şi să obţină OK-ul de acolo, lucru care nu s-a întâmplat.
La 58 de ani, comandorul Lazăr a spus adio zborului printr-o prăbușire spectaculoasă
Trăia la impactul cu solul
Accidentul tragic de duminică s-a produs din cauză că avionul a acroşat firele de înaltă tensiune cu trenul de aterizare, după care a căzut la pământ şi a explodat. Medicii legişti au afirmat ieri, după realizarea necropsiei, că pilotul trăia la impactul cu solul şi că a murit carbonizat în incendiul ce a urmat prăbuşirii.
Aflată la câteva sute de metri de locul tragediei, Andreea Stan, şi ea pilot, povesteşte, la scurt timp dupa accident, pe blogul sau, zananor