Anuntul inchiderii ultimelor restaurante Burger King din Romania a facut ieri valuri in mass-media, insa nu i-a luat prin suprindere pe specialisti. Acestia spun ca iesirea din piata a celebrei marci de fast-food americane era de asteptat, atat timp cat nu si-a adaptat meniurile si preturile si nu a investit cat trebuie in publicitate.
“Ce s-a intamplat cu Burger King era de asteptat inca din 2010. Au intrat prea tarziu in piata, nu au investit in promovare si, foarte important, n-au stiut sa isi vanda marfa”, spune expertul in retail Marius Vasilescu.
Burger King a venit in Romania in aprilie 2008, cu 13 ani mai tarziu decat principalul sau concurent la nivel mondial, McDonald's.
“Obiceiurile de consum pe segmentul de fast-food erau deja formate. McDonald's este cel mai bun exemplu despre cum se poate forma o piata. Uitati-va cati copii vin in restaurantele lor atrasi de celebrele box-uri cu jucarie”, explica Vasilescu.
In timp ce concurentii sai au avut o prezenta in mediul public tot mai puternica, Burger King a fost foarte discret, astfel ca, desi avea produse competitive, n-a prins la clienti.
“Piata locala de fast-food s-a transformat puternic in ultimii ani. Micii jucatori de alta data, precum Dristor Kebap, au investit masiv in dezvoltare, au aparut zeci de unitati de fast-food moderne la coltul strazii, iar oamenii au capatat mai multa incredere sa le consume produsele”, a declarat consultantul Daniel Roibu.
“Intre timp, McDonald’s, KFC, Pizza Hut nu s-au lasat mai prejos. Intr-o piata in care promovarea este esentiala, Burger King a incercat sa joace o alta carte care, din pacate, a fost necastigatoare”, a explicat acesta.
Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul Finantelor, Burger King a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 2,7 mil. euro, in scadere cu 300.000 euro