Mircea Pop a condus până acum o firmă care a făcut afaceri generoase cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Ultima dintre ele, proiectarea lucrărilor de rezistenţă la şoseaua de centură a Clujului, care acum trebuie refăcute. Are o avere impresionantă: trei vile, din care una în Italia, un Mercedes SL și un Jaguar.
După ce a girat dezastrul de la şoseaua de centură CLuj Est, Vâlcele-Apahida, unde preţul a crescut de la 60 de milioane de euro la 152 de milioane de euro, „prinţul" bugetarilor a fost numit, începând cu 13 iunie, director adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, la direcția fonduri europene.
Director pe vremea lui Năstase, apoi patron de firmă
Clujeanul Mircea Pop este proprietarul firmei care a efectuat proiectul după care au fost efectuate lucrările de consolidare a şoselei de centură, care acum s-au prăbuşit.
Mircea Pop a deţinut, în perioada guvernării Năstase, funcţia de director adjunct al CNADNR, pe probleme de autostrăzi. După ce a părăsit funcţia publică, Pop s-a retras la butoanele unei societăţi private care are ca obiect de activitate consultanţa în domeniul construcţiei de drumuri naţionale.
Lista investițiilor în infrastructură consiliate de DP Consult este lungă, în total suma încasată de societate de la CNADNR ridicându-se la peste şapte milioane de lei. Între obiectivele cu care societatea se laudă se numără proiectarea centurii CLuj Est, unde dezastrul poate fi văzut la tot pasul.
Lucrările proiectate de firma lui Pop s-au prabuşit
Povestea şoselei de centură a Clujului pare desprinsă din celebra legendă a Meşterului Manole. Zidul de protecţie împotriva alunecărilor de teren a fost distrus în doar câteva luni.
În 2010, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj a organizat o licitaţie pentru efectuarea un