Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile (OICA) a dat publicității cifrele aferente producției de mașini din statele Europei Centrale și de Est (ECE) în 2011. Conform raportului, România a depășit Ungaria urcând pe poziția a patra.
Cel mai puternic producător din regiune rămâne Cehia, cu cele 11 uzine. Locul secund este ocupat de Polonia care deține în prezent 16 uzine, iar pe locul al treilea este ocupată de Slovacia, stat care deține doar trei uzine, toate cu capacități impresionante.
România, aflată pe locul patru, cu 310.243 unități, cu circa 80.000 mai multe decât în 2008, deține trei uzine de asamblare: Roman Brașov, Dacia-Renault Mioveni și Ford Craiova. Cu aceste trei fabrici, țara noastră depășește producția de circa 200.000 de celor patru fabrici din Ungaria (Suzuki – Esztergom, VW AG – Gyor, NABI – Kaposvar, IKARUS – Budapesta). Aflată în scădere față de 2008, când erau asamblate 342.359 de vehicule, producția din Ungaria are mari șanse să o depășească din nou pe cea din România chiar din acest an. Asta pentru că noua uzină Mercedes-Benz din Kecskemet se va afla în plin avânt.
Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile (OICA) a dat publicității cifrele aferente producției de mașini din statele Europei Centrale și de Est (ECE) în 2011. Conform raportului, România a depășit Ungaria urcând pe poziția a patra.
Cel mai puternic producător din regiune rămâne Cehia, cu cele 11 uzine. Locul secund este ocupat de Polonia care deține în prezent 16 uzine, iar pe locul al treilea este ocupată de Slovacia, stat care deține doar trei uzine, toate cu capacități impresionante.
România, aflată pe locul patru, cu 310.243 unități, cu circa 80.000 mai multe decât în 2008, deține trei uzine de asamblare: Roman Brașov, Dacia-Renault Mioveni și Ford Craiova. Cu aceste trei fabrici, țara noastră depășește producția d