Investitiile in activitati de comunicare in Europa Centrala si de Est, Europa de Sud-Est, Rusia si Eurasia sunt relativ stabile, in pofida recesiunii, potrivit primei editii a studiului global Pulse, realizat de Grayling, la care au luat parte peste 1.200 de experti in comunicare din toata lumea.
Astfel, pentru trimestrul I din 2012, 19,4% dintre respondenti au raportat o crestere a cheltuielilor aferente comunicarii, in timp ce 20,4% dintre acestia nu au indicat schimbari de bugete.
In acelasi timp, pe pietele din Rusia & Eurasia, s-a inregistrat o crestere a bugetelor alocate pentru activitatile de PR (20,3%), o tendinta in acord cu perspectivele economice ale acestor piete.
De asemenea, vizibilitatea activitatilor de comunicare la nivel de board si valoarea perceputa a acestora pentru succesul comercial sunt la un nivel ridicat - 33,6%, respectiv 45,9% dintre respondenti indicand cresteri pe aceste segmente.
Totodata, 45% dintre respondenti au aratat ca, similar tendintelor inregistrate la nivel global, companiile din regiune (CEE, SEE, Rusia si Eurasia) inregistreaza o crestere a investitiilor in social media & comunicare digitala.
In acelasi timp, comunicarea corporativa si cea de criza raman la fel de importante ca si pana in prezent, jumatate dintre respondenti indicand faptul ca nu s-au produs schimbari la nivelul bugetelor alocate pentru aceste servicii.
Studiul mai arata ca in ceea ce priveste companiile din tehnologie, media si telecom, exista o dinamica suprinzatoare a bugetelor de comunicare.
Dupa Asia-Pacific, unde respondentii au indicat in procent de 16,7% cresterea bugetelor de PR pentru companiile din domeniu, CEE&SEE au abordat aceeasi strategie de a contracara criza prin cresterea investitiilor, inclusiv in comunicare (15,1% dintre respondenti au indicat cresterea b