În ultimii ani, deşi volumul expedierilor a crescut, veniturile nu au avut aceeaşi evoluţie
Valoarea pieţei de curierat rapid din 2011 a fost evaluată la 200 de milioane
de euro
Piaţa de curierat rapid din România s-a bucurat în ultimii ani de o creştere a volumului de expedieri, însă nu s-a putut profita de această evoluţie din cauza preţurilor pe expediere, care au avut o evoluţie contrară. De aceea, deşi numărul expedierilor a crescut, valoarea încasărilor companiilor de profil a scăzut, au declarat, într-o conferinţă de presă, reprezentanţii companiei de curierat rapid DPD România, fosta Pegasus. "În ultimii ani, numărul expedierilor a crescut, ceea ce a dus la creşterea pieţei ca volum, însă cifrele de afaceri au crescut la o rată mai mică. Putem da exemplul evoluţiei noastre de anul trecut, când volumul expedierilor a crescut cu 25%, în timp ce cifra de afaceri a avansat cu 20%", a declarat Alin Gherman, directorul comercial al Dynamic Parcel Distribution (DPD) România.
Potrivit directorului executiv al companiei, Lucian Aldescu, această evoluţie este determinată de scăderile de preţ din ultimii ani. "Principala cauză a acestei evoluţii mai slabe a afacerilor decât cea a volumului de expedieri este scăderea preţurilor. În condiţiile crizei din ultimii ani, toate companiile au recurs la reduceri de preţuri. Pentru 2012, noi ne-am propus să nu-i urmăm pe ceilalţi jucători şi nu vom mai opera noi reduceri de preţuri. Nu mai putem scădea tarifele în condiţiile actuale ale economiei naţionale. Componenta principală a unui business de curierat rapid o reprezintă cea a transportului, iar în ultimul timp carburanţii au continuat să crească, ceea ce ne afectează în mod direct", a explicat şeful DPD România, compania deţinută de Geopost, subsidiară a companiei La Poste (Poşta Franceză). Potrivit datelor companiei, piaţa de curierat rapid s