După decizia de lichidare a retailului, la RBS România va urma restructurarea segmentului de corporate. La ora actuală, RBS Londra analizează cum şi dacă va alipi partea de corporate şi cea de preferred banking din România la divizia de core business a grupului.
Ultima strategie elaborată de RBS România, aprobată de RBS Londra şi notificată la BNR, prevede închiderea operațiunilor de retail ale băncii, inclusiv prin vânzarea pe bucăți a acestora, și includerea operațiunilor corporate în divizia de core-business a băncii mamă.
Strategia inițială a băncii, făcută publică în februarie 2009, prevedea vânzarea băncii din România, care fusese trecută în divizia de non-core a băncii, alături de alte 14 subsidiare și sucursale ale băncii-mamă. În trei ani, RBS România a avut trei președinți și nu a căzut la preț cu doi pretendenți: Deutche Bank și OTP Bank.
Noul președinte al băncii din România, Henk Paardekooper, anunța dealtfel, la începerea mandatului său, că RBS își va reorienta strategia către divizia de corporate, business care a consacrat banca pe plan local, în detrimentul retailului, pentru care banca va căuta soluții.
Surse din piața bancară susțin că noua strategie a băncii, presupune vânzarea în cursul unui an, un an și jumătate a diviziei de retail a băncii către terți investitori. De asemenea, strategia permite vânzarea pe bucăți a portofoliului de retail, în așa fel încât, clienții încadrați într-o clasă de risc mai ridicat să poată fi vânduți cu un discount mai mare, de 10% sau chiar 20%, în funcție de clasa de risc. Deși aparent clientul din zona de retail nu poate fi afectat de o astfel de tranzacție, impactul poate fi unul important. Principalele modificări la care pot fi supuși clienții de retail sunt schimbările nivelului de dobândă și de comisioane în funcție de politica viitorului cumpărător care poate fi bancă, fond de inve