Programul Secundă - viață este o premieră în România și reprezintă un mecanism inovator de strângere de fonduri conceput de grupul Leo Burnett. Secundă - viață oferă atât companiilor interesate, cât și industriei de publicitate posibilitatea de a sprijini direct cauze umanitare.
Mecanismului Secundă - viață constă în cedarea contravalorii difuzarii unei secunde din spoturile TV către o cauză umanitară. Spoturile mărcilor participante în cadrul programului vor purta sigla Secundă - viață, marcând implicarea acestora în susținerea cauzei alese.
Prețul unei secunde difuzate la TV este calculat în funcție de audiențe. Prin urmare, publicul telespectator este cel care dă valoare Secundei - viață: cu cât mai mulți oameni urmăresc reclamele participante, cu atât valoarea strânsă pentru cauza umanitară crește.
„Diferența dintre o reclamă TV standard de 30 de secunde și aceeași variantă de 29 de secunde este insesizabilă pentru public, însă poate face toată diferența pentru o cauză umanitară. Contravaloarea unei secunde reprezintă 1/30 din costul de difuzare al spotului (deci ~3% din bugetul de TV). Deoarece costul unui spot TV e dat de audiențe, uitându-se la reclame publicul face ca mărcile să ajute cauzele umanitare!” a adăugat Victor Stroe, Planning Director, Leo Burnett.
Astfel, „Secundă - viață pentru Fundația Mihai Neșu“ deschide seria campaniilor marca Secundă - viață și se alătură eforturilor de a ajuta oamenii imobilizaţi în scaune cu rotile să aibă o viaţă mai bună.
„Dorința de a-i ajuta pe ceilalți, dorința de a da viață speranțelor a fost motorul acestei initiative de suflet pentru noi. Secundă-viață este mai presus de toate o modalitate prin care industria de publicitate folosește mecanismele proprii în scop umanitar. Avem toată încrederea că tot mai multe mărci se vor alătura demersului nostru pentru că fiecare