Producătorul german de componente auto Bosch a anunţat că a produs peste cinci milioane de demaroare cu sistem Start/Stop, care pot asigura o economie de carburant suplimentară de 10 procente.
De la începutul producţiei, în anul 2007, au fost primite din ce în ce mai multe comenzi pentru această tehnologie care reduce consumul de carburant. Motivul din spatele acestui succes fenomenal este simplu. „Sistemul Start/Stop reprezintă o metodă rentabilă de a reduce considerabil consumul de carburant”, a declarat Ulrich Kirschner, preşedintele diviziei Bosch pentru demaroare şi alternatoare.
„Ne aşteptăm ca până în anul 2013 jumătate din autovehiculele noi din Europa să fie echipate cu un sistem Start/Stop”, a declarat Kirschner. Momentan, acest lucru este valabil doar pentru o treime din autovehiculele noi. În prezent, aproape toţi producătorii auto europeni integrează tehnologia Start/Stop de la Bosch pe autovehiculele compacte, pe limuzinele din clasa premium şi chiar pe autovehiculele sport puternice.
În cadrul Noului Ciclu European de Conducere (NCEC), sistemele Start/Stop reduc consumul de carburant şi, prin urmare, emisiile de CO2, cu până la 5 procente. În ciclul urban NCEC, economia creşte până la 8 procente, potenţialul fiind şi mai mare în condiţii de trafic aglomerat, mai ales în timpul orelor de vârf. Şi, cu toate acestea, sistemul Start/Stop nu reduce în niciun fel gradul de confort datorită vastei game de informaţii furnizate de senzori şi evaluate de către sistem.
De exemplu, un senzor pentru acumulator determină starea de încărcare a acestuia. Motorul va fi oprit doar dacă este garantată repornirea sa rapidă. Un alt exemplu îl reprezintă temperatura din interiorul autovehiculului. Dacă este încă foarte scăzută sau foarte ridicată, motorul va continua să funcţioneze astfel încât să fie atinsă rapid tempera