Pentru inginerul de la RAR 50 euro. 800 euro pentru persoana cu hadicap pe numele căreia se face înmatricularea şi 300 euro pentru intermediar. Atât erau "taxele" plătite de şoferii care voiau să fie planificaţi peste rând la omologarea autovehiculelor ori să beneficieze de reduceri sau chiar de scutirea de la plata taxei de primă înmatriculare.
Asta pentru că, în schimbul unei "atenţii", se găsea câte o persoană cu handicap care să-şi asume rolul de proprietar al unui bolid în locul adevăratului deţinător, scăpându-l astfel şi de impozitele locale.
Afacerea a fost "falimentată" în noiembrie 2010 de procurorii DNA, care au plantat un investigator în circuitul şpăgilor, dându-i o maşină la înmatriculat, şi punând sub supraveghere timp de două luni telefoanele tuturor angajaţilor RAR şi poliţiştilor de la Înmatriculări...
Turnătorul, fost poliţist
Afacerile derulate la RAR Bihor, dezvăluite de BIHOREANUL în ianuarie anul trecut, au ieşit la iveală după un denunţ formulat în noiembrie 2010 la DNA de un ex-poliţist, Petru Cornea, apropiat al lui Mihai Domocoş, pe atunci adjunct al şefului RAR Bihor, căruia îi intermedia şpăgile de la proprietarii de maşini.
Potrivit denunţului, proprietarii de maşini care voiau să profite de vechea taxă de primă înmatriculare, decartau câte 50 euro lui Domocoş, prin intermediar, plus o atenţie pentru inginerii care făceau omologarea, punând banii în talonul maşinii, în scrumieră sau în preşul din dreapta. La un calcul simplu, având în vedere că erau zile în care se rezolvau peste rând chiar şi 150 de maşini, doar pentru Domocoş comisioanele treceau de 500 euro. Zilnic.
Şpagă de handicap
Potrivit lui Cornea, angajaţii RAR luau şpăgi şi pentru deprecierea taxei de primă înmatriculare, stabilite tot la omologare. De departe, însă, cea mai profitabilă era omologarea maşinilor pe numele unor persoane cu