Mecanicul Viorel Ursu este acuzat acum de neglijenţă în serviciu şi distrugere, după ce a lăsat motorul locomotivei pornit şi a coborât pe peron. Mersul la toaletă îl poate costa locul de muncă.
Doi stâlpi de înaltă tensiune au fost puși la pământ de locomotiva GFR, care s-a răsturnat în apropiere de Brașov
Istoria s-a întâmplat ieri dimineaţă, în halta Dârste din judeţul Braşov. Mecanicul Viorel Ursu (58 de ani), din Făgăraş, trebuia să ducă o locomotivă a Grupului Feroviar Român (GFR) în gara Braşov.
Locomotiva nu avea ataşate vagoane. În gara Dârste, Ursu s-a dat jos pentru a merge la toaletă. Când a revenit la peron nu a mai găsit-o locomotiva. S-a uitat în stânga şi-n dreapta şi a luat-o la fugă, s-o prindă din urmă.
Martorii care erau în gară le-au povestit poliţiştilor că scena a fost savuroasă: cu o geantă pe umăr şi cu părul răvăşit, Viorel Ursu a luat-o pe şinele de cale ferată.
"Acolo e şi o pantă uşoară şi, probabil şi din cauza trepidaţiilor, locomotiva a plecat singură. Mecanicul n-a asigurat-o, motorul era pornit, a luat-o la vale", a declarat, pentru EVZ, Ciprian Sfreja, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Braşov.
Mastodontul a mers singur vreo şase - şapte kilometri. "Au intervenit cei de la CFR, care au schimbat macazele şi au reuşit să dirijeze locomotiva pe un traseu secundar, necirculat. Pe drum a prins peste 100 km/h. Numai că la Triaj, chiar înainte de depoul Braşov, într-o curbă, s-a răsturnat", a mai precizat Sfreja.
Mai multe echipaje ale CFR au intervenit imediat, pentru că locomotiva a lovit doi stâlp de înaltă tensiune, existând pericolul de electrocutare a celor care se aflau în preajmă. Zona a fost izolată, iar măgăoaia a fost pusă din nou pe şine cu ajutorul unei macarale.
Mecanicul poate fi acuzat de neglijenţă în serviciu şi de distrugere,