Produsele bancare cu cel mai mare potential pe segmentul microintreprinderi raman cele de finantare, in conditiile in care 73% dintre respondeti intentioneaza sa acceseze un credit in 2012, se arata intr-un studiu realizat la comanda BCR in primavara acestui an.
Totusi, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intentia de a deschide un depozit in 2012 (cea mai mare crestere a intentiei de cumparare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intentionand sa deschida depozite in 2012.
98% dintre micile afaceri din Romania au un cont curent in banca, 85% efectueaza plati, 32% au depozite si 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observa o crestere generala a utilizarii de produse bancare, cu accent insa pe zona de depozite si internet banking, potrivit BCR.
"Micii antreprenori vor lucra cu mai putine banci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse si servicii bancare mai multe, mai simple si mai accesibile, in general sub forma de pachete, si la preturi mai apropiate de asteptarile lor", a declarat Sorin Mititelu, director Segmente BCR.
In studiu se mai arata ca scad termenele de plata si, in consecinta, insemnatatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finantare a afacerii. Antreprenorii se asteapta din partea bancilor la produse si servicii de calitate pentru o gama larga de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat si consultanta de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidenta necesitatea promovarii, a oportunitatilor de business, a consultantei si a trainingurilor.
"Microintreprinderile au flexibilitatea necesara adaptarii la o piata in schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competente profesionale, iar piata locala de bun