Piaţa locală de retail a stagnat anul trecut la circa 16 miliarde de euro după doi ani de declin. Acesta este primul semnal pozitiv venit dinspre piaţa care a început să scadă în 2009 în contextul crizei şi al consumului în declin.
"Cred că se poate spune că piaţa totală de retail a rămas constantă. Retailul modern a crescut puţin datorită deschiderilor de noi magazine şi achiziţiilor de reţele locale, în timp ce retailul tradiţional a continuat să scadă. Probabil ponderea modern vs. tradiţional a ajuns în jurul valorilor de 55-45%", spune Adrian Comăneci, manager în cadrul companiei de cercetare de piaţă Contrast Management Consulting & Training.
Comăneci include în retailul modern afacerile tuturor celor 13 jucători străini prezenţi pe piaţă - inclusiv Metro Cash& Carry şi Selgros. Informaţiile furnizate de Comăneci reprezintă doar una dintre estimările privind evoluţia retailului local.
Spre exemplu, datele de la Institutul de Statistică arată că cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul - cel mai important indicator pentru consum - a scăzut anul trecut cu circa trei procente.
Potrivit datelor Contrast, piaţa a pierdut cinci miliarde de euro faţă de 2008 când aceasta se ridica la 21 de miliarde de euro. Pierderea a venit din retailul tradiţional care la momentul respectiv se situa la 14 mld. euro faţă de doar 7 mld. euro retailul tradiţional.
Citiţi materialul integral pe www.zfcorporate.ro
Prima veste bună după trei ani de scăderi: piaţa de retail a rămas constantă la 16 mld. euro
Piaţa locală de retail a stagnat anul trecut la circa 16 miliarde de euro după doi ani de declin. Acesta este primul semnal pozitiv venit dinspre piaţa care a început să scadă în 2009 în contextul crizei şi al consumului în declin.
"Cred că se poate spune că piaţa totală de retail a rămas constantă. Retailul modern a crescut puţin dat