Locomotiva a parcurs 6 km din halta Dârste înainte de a se răsturna într-o curbă, smulgând firele de înaltă tensiune şi dărâmând doi stâlpi. Se pare că mecanicul, cu o vechime de 20 de ani de activitate, coborâse pentru a preda şi prelua documente, dar exista şi suspiciunea că părăsise locomotiva pentru a-şi face nevoile. Cauzele accidentului feroviar sunt cercetate acum de procurori şi poliţişti TF
O locomotivă aparţinând unei companii feroviare private circula ieri dimineaţă, în jurul orei 7.00, pe o şină secundară din zona Timiş Triaj, unde executa operaţiuni specifice de manevră. În halta Dârste din Braşov, mecanicul s-a dat jos din cabină, iar locomotiva, dintr-o defecţiune tehnică sau pentru că nu a fost asigurată, a pornit singură pe şine. Mecanicul a alergat inutil pe lângă mastodontul de oţel, fără să poată să facă ceva pentru a-l opri. Locomotiva a parcurs 6 km din halta Dârste, cu o viteză de peste 100 de km la oră, înainte de a se răsturna într-o curbă la dreapta, smulgând firele de înaltă tensiune şi dărâmând doi stâlpi. „Mecanicul a coborât pentru a desfăşura alte activităţi de serviciu, timp în care locomotiva s-a pus în mişcare şi a circulat pe linia către staţia CFR Braşov - Triaj. Este o linie secundară, aflată în circulaţie, a trecut peste toate macazele, comisia de anchetă urmează a stabili cauzele”, a precizat comisar şef Valentin Nechita, Poliţia Transporturi Feroviare Braşov. După aproximativ 6 km, în care a ajuns la o viteză de peste 100 de km la oră, locomotiva a deraiat într-o curbă. „Cauza răsturnării este probabil viteza şi faptul că calea ferată se află într-o uşoară curbă. E posibil să fi mers 5-6 kilometri”, a mai precizat reprezentantul Poliţiei TF.
Mecanicul de locomotivă lucrează de peste 20 de ani în domeniu şi a fost audiat imediat după producerea incidentului de către procurori şi poliţişti, care îl cercetează