Suceveanul care se pregăteşte pentru un lung tur prin Europa, la volanul unei maşini Dacia 1300 din 1969, primul în care s-a fabricat consacratul model, încă mai aşteaptă sponsorizări pentru a-şi acoperi o parte din costurile deplasării, paradoxal, până acum el fiind ajutat mai mult de străini decât de români.
Dănuţ Crainiciuc este un mare pasionat de Dacii 1300, întreţinând şapte maşini de acest tip, toate modele originale din primii ani de fabricaţie. Invitat la două mari întruniri ale pasionaţilor de automobile retro, una în Anglia şi una în Franţa, suceveanul şi-a propus să ajungă acolo cu poate cea mai valoroasă maşină a colecţiei sale. Dacia 1300 din primul an de fabricaţie, maşina cu numărul 90 din istoria uzinei, un autoturism care, deşi vechi de 43 de ani, arată impecabil atât din punct de vedere tehnic, cât şi din punct de vedere estetic.
Ajutor de la străini şi de la câteva firme locale
După ce ştirea legată de turul pe care îl va face suceveanul a apărut în ziare şi la TV, primii care l-au contactat au fost pasionaţi de maşini de colecţie de peste hotare.
„Un cetăţean din Ungaria m-a contactat pe e-mail şi mi-a spus că a citit pe internet materialele despre turul pe care îl fac şi mi-a asigurat cazarea şi masa pe teritoriul Ungariei, la plecare şi la întoarcere, rezervările fiind deja făcute. Un alt pasionat, cetăţean american, mi-a oferit o sumă de bani ca sponsorizare. De asemenea, un român plecat de foarte mulţi ani în Anglia, căruia i-am restaurat un Renault 12, mă va susţine cu masă şi cazare timp de patru zile şi cu o sumă de bani”.
Până acum, suceveanul a mai obţinut o sponsorizare de la un conaţional din Buzău, proprietar al firmei Briana, şi pe plan local de la Savcom, SC Ecuator, Facos şi Monitorul de Suceava.
Poate cel mai aşteptat şi consistent ajutor, de la Grupul Dacia Renault, încă nu a venit, însă