Retailerul de materiale de constructii si gradinarit Hornbach planuieste sa deschida inca 6 magazine in Romania in urmatorii ani, primul fiind cel de la Timisoara, care a presupus o investitie de 30 de milioane de euro, programat pentru lansare in august.
Celelalte magazine vor fi in Cluj, Craiova, Constanta, Iasi si probabil in estul Bucurestiului.
Reprezentantii companiei nu au oferit o estimare privind perioada pe care o vor acoperi aceste deschideri, spunand doar ca se afla in discutii mai mult sau mai putin avansate pentru achizitionarea terenurilor. Dar, daca economia locala merge bine, ar trebui sa fie, in medie, o deschidere pe an, ca si pana acum (cu exceptia pauzei 2010-2012).
In prima faza, retailerul vizeaza orase mari, cu peste 300.000 de locuitori, avand in vedere suprafata mare a magazinelor.
”Apoi, va trebui sa facem ceva, nu ne vom opri acolo. Probabil vom schimba formatul magazinelor, pentru a putea intra si in orase mai mici”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Dan Badescu, director de expansiune Hornbach Romania.
Reprezentantii Hornbach Romania nu se grabesc cu aceste deschideri, urmarind sa analizeze foarte bine pietele respective, de aceea nu au oferit alte detalii legate de timpul si investitiile necesare.
”Nu fortam termenele de deschideri, ne indreptam atentia catre orase cu peste 300.000 de locuitori care sa permita realizarea unei cifre de afaceri corespunzatoare cu investitiile efectuate”, a mentionat Dan Badescu.
„Nu stiu daca sa deschizi magazin dupa magazin este cheia succesului”, a spus si Mugurel-Horia Rusu (foto), directorul general al Hornbach Romania, adaugand ca intre boom-ul pozitiv de dinaintea crizei, si cel negativ, de dupa criza, compania a reusit sa se mentina la un nivel stabil.
Desi toate magazinele din reteaua locala sunt proprietat